Jag är en skogsmulla........

Det vet alla som känner mig, att jag undviker att rida på volten så mycket som möjligt. Jag älskar att rida ut i naturen, galopp över ängar och skritta på fina stigar......... Det finns ju så många anledningar att inte rida på volten: Doris är ju så gammal (23 år i maj), hon tycker inte det är kul på volten, volten är så tung att rida på mm..

Men nu ska jag avslöja en hemlis! Det bor en dröm i mig, jag är 42 år gammal men likaväl drömmer jag om att vara den där som fyger över höga höjder tillsammans med min häst, eller tänk att kunna rida lite tjusig dressyr? Men det är ju faktiskt så att jag aldrig gått på ridskola eller ridit lektioner, jag har lärt mig på ren vilja det jag kan. Man lyssnar och tittar, memorerar och övar för sig själv. Jag undviker volten för att slippa bli dömd av "alla som kan" fegt? ja absolut!

Anna och jag har små skuttat över 30cm hinder några gånger.
Men idag hade jag min första lektion i hoppning!! Elin (Annas Dotter) hade lektion för mig och det var superkul!!!
Hon hade satt upp tre små hinder ca 30cm höga, jag fick öva på ett hinder till att börja med sen red jag på en volt över två hinder. Det slutade med att jag hoppade fem språng i följd och ett hinder var på 50cm!! Jag var så lycklig och stolt efteråt, och Doris var så taggad och tyckte det var toppen kul!! Nu ska Elin drilla mig så att
jag kan vara med på våran gårdstävling!
                                                                                                                                                          

Tusen tack Elin! Och tack Anna och Madde för erat stöd och allt beröm, det fick mig att växa flera meter!

Kommentarer
Postat av: Anna ☼

Underbart att se er! =) Jag blev lycklig över att du verkligen sprudlade av energi och Doris (Glöm inte lägga upp video).... Duktiga, modiga Vonne!

/A

2009-04-20 @ 22:13:43
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Sandra J.

Va duktiga & modiga ni är, Jag blir så solt över Er!!

/Kram S

2009-04-21 @ 16:05:08
Postat av: Mickis

Vad kul, låter jättebra! :)

2009-04-21 @ 16:48:29
URL: http://mikeytime.blogg.se/
Postat av: Vonne

Tack!jag är sååååå stolt.

2009-04-21 @ 20:45:11
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0