Söndag med värme och solsken!

Vaknade tidigt av en glad hund vid sju snåret, klev ur sängen och öppnade altandörren till honom så han kunde ta morgon -pinken. Han blev kvar ute en stund för han hade hittat sitt ben som legat ute under natten och blivit lagom segt av fukten, gott! Efter en stund kom han in och la sig i SIN EGEN SÄNG och fortsatte tugga ben. Då passade vi på att testa honom lite, och det var inga problem att få ta benet. Jack kunde tom sitta och klappa honom medans han tuggade. Känns skönt att han är så bra med barnen, han är fantastisk helt enkelt.



Lite suddigt, men jag ville visa hur duktig han är.........

Efter frukost gick jag, Thommy ock jag en lång promenad med Sidney i skogen. En helt underbar morgon vamt och skönt. Sidney skötte sig utmärkt, vi övade lite inkallningar. Sen hade vi en lat förmiddag hemma, jag läste en bok liggande i solen på gräsmattan med lite kaffe. Sidney vilade i skuggan bakom en buske. Efter en stund märkte jag att Sid inte var kvar ute och gick in för att kolla vad han gjorde. Jag hittade honom så här....................


Man blir så trött av värmen, skönare inne där det är svalt........................

Vid halv ett åkte vi till Hägerneholm för att se när Elin red. Det var dressyrtävling där idag. Och Sid var med såklart, han gick lugnt och fint vid min sida bland folk hundar och hästar. Han är verkligen lätt att ta med sig överallt. Vi var bara där en liten stund tlls Elin ridit sen åkte vi hem igen, och jag körde Zandra till stallet.

Vid sextiden när det blivit lite svalare tog jag, Thommy, Jack och Julia en långpromenad med Sidney runt "Rännilen" vi var ute en timme ungefär. Jätte skönt!


Glad hund på promenad!

En inte lika glad son på efterkälken.

Nu har vi kört Julia till bussen, sonen är duschad och stoppad i säng, fikat och kollat på Wipeout. Snart är det dags för sängen, tänker lägga mig tidigt och läsa min bok. Sidney är helt slut och säger nog inte nej till tidig läggning.
Sov gott alla!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Värmer i hjärtat att se hur fint allt går. Sovandet förresten....har han lyckats smöra sej upp i sängen permanent eller han har inte lyckats bryta ner ert motstånd än???!!! ;)



Sofia HuH

2009-04-26 @ 22:21:11
Postat av: Anna ☼

haha... inte bara en sänghund... även soffhund!!!

Kram!

/A

2009-04-26 @ 22:40:55
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Gabriela Pöntinen

HE, He det där med sängen känner vi igen, krama eran älskling från oss.

Gabriela Pöntinen

2009-04-27 @ 14:52:34
URL: http://www.problemhundskonsulten.se
Postat av: Vonne

Han är ju så svår att motstå!!

2009-04-27 @ 22:15:20
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0