Vet ni vad härligt det är..........

Att ha semester så här på våren? Nä det vet ni förstårs inte för ni jobbar juuu! Hi, hi!
Man är ju van att stå inne och jobba den här årstiden, men nu får jag verkligen njuta......................................................
Av solen, värmen och alla blommor som kommit upp. Se här vad fint!



ja ja dom här syns ju knappt, men det var jätte fint i verkligheten.

Annars har den här dagen varit rätt lik den igår, vi gick med Jack till skolan och sen till stallet.
Sidney kom ihåg det vi övade igår "ligg stanna kvar" han reste sig endast två gånger under mockningen!! Sen blev det bus med matte
.
Till lunch var vi hemma igen och då kom min manmma över med sallad och bröd som vi åt ute i solen. Madeleine slutade tidigt idag och lunchade med oss. Sen gick mamma och jag ut med Sidney en långrunda "Rännilen" ,mamma vill lära känna Sid ordentligt och gå ut tillsammans med mig och se hur han är. Hon kommer ju vara dag matte och ta långpromenaden på dagen när vi jobbar och barnen är i skolan. Så hon kommer nog hit några gånger den här veckan och "tränar". Han går ju utmärkt i koppel och drar ingenting, lös är han också lyhörd men kan ibland vara lite trög vid inkallning. Han tycker det räcker att stanna en bit i från och blänga på mig ibland, då får jag vända mig om så kommer han farande. vi övar också på att gå fint vid sidan utan koppel "fot" det börjar vi få klämm på nu. Det är superkul att jobba med honom för han är så glad och arbetsvillig. Det blev ingen ridning för mig idag för Zandra ville låna Doris och rida ut med kompisar till "Sandviken". En fantastiskt härlig tur!

Imorgon tror jag att jag ska ta Sidney och Doris på promenad tillsammans, han måste vänja sig vid hästar så han kan hänga med mig när jag rider när han blivit lite äldre. Han tycker dom är läskiga och det brukar hjälpa att bara gå bredvid varandra på promenad i början.

Här kommer ett par bilder från promenaden med min fantastiska mamma och Sid.



Kommentarer
Postat av: Annica

Vad härligt att ni njuter av våren! Kram

2009-04-29 @ 08:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0