Ännu en härlig dag.......

Halv tio i morse traskade Sidney och jag i väg mot Rydslångbro och Annica och Ove som bor där, jag tror det är fyra kilometer genom skogen. Det var jätte härligt i det fina vägret, precis lagom varmt. När vi kom fram fick vi vatten och fika, vi satt ute på verandan i solen. Nu har Annica och jag träffats två gånger på samma vecka, kors i taket!! Hoppas det kan bli lite oftare nu när jag är ute och går så mycket med Sidney. Tyvärr glömde jag helt bort att ta några bilder när vi var där. Vi stannade väl någon timme där sen tog vi en omväg hem, så det blev nästan en runda på milen tror jag.

När Sidney och jag kom hem från promenaden satt mamma hemma på trappen och väntade på oss. Vi tog en lunch på gamla taco rester sen igår. Jag skulle vara stall -ledig idag ,en kompis till Zandra skulle rida Doris tillsammans med henne. Men hon ändrade sig i sista stund så jag fick åka ner och hjälpa Zandra som helt plötsligt stod ensam med fyra hästar att motionera. Så mamma fick öva på att passa Sid vilket var jätte bra, dom gick en promenad medan jag var borta. Dom hade träffat vänner till mamma, Kjell och Birgitta och dom blev väldigt fötjusta i Sidney som charmade dom totalt.

När jag kom till stallet hade Anna och Zandra klurat ut det så fint att jag skulle rida Pepci, Anna på Doris och Zandra skulle rida gulliver. Pepci är "stora Sandras" fullblod som vi får rida i helgen när Sandra är borta. Jag har aldrig ridit honom förut och var faktiskt ganska nerrvös innan vi kom iväg. Men nervositeten släppte och vi hade en härlig tur till Sandviken och red i vattnet. Pepci var ursnäll mot mig och jag njöt av att rida en häst med lite driv, men jag vågade inte släppa  på i galopperna. Det blev en kontollerad ridtur men mysig!

Och här kommer lite bilder på Anna, Doris, zandra och Gulliver.
            

Och så här kan en skön lördag med mycket motion sluta...............

Äkta kärlek!

Kommentarer
Postat av: Annica

Tack för ett trevligt besök, du är välkommen när du vill. Kram

2009-05-03 @ 11:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0