En hamster historia!

Här om dagen fick jag veta att Annica inte hade en aning om att vi har en hamster, så jag tänkte berätta hur det gick till.
Vi har aldrig haft en tanke på att skaffa en hamster, men vår familj har en vana att hjälpa djur i nöd :) he he!
Och den här stackars hamstern var verkligen i nöd!!
En arbetskompis till mig har en jätte stor orm, jag kommer inte ihåg vilken sort det är. Han matar den med levade möss och hamstrar som han köper. Han har försökt med döda djur men ormen är tyvärr helt ointresserad av de. Den här gången för snart två år sedan hade han köpt fyra stycken hamstrar till ormen, men den orkade bara tre av dem. Så där stod han med en hamster som han inte visste vad han skulle göra med, det tar ju månader innan ormen äter igen. och då kom han och tänka på mig såklart. Så han tog med sig hamstern till jobbet i en liten låda, och så övertalade han mig att ta hem den. Thommy var inte så glad, men han vande sig vid tanken rätt fort.

Väl hemma upptäckte vi att "Lucky" som vi döpte henne til var ett monster!! Jätte agresiv och bet alla som försökte ta i henne, inte så konstigt med tanke på vad hon varit med om. Men min envisa dotter Zandra hanterade Lucky varje dag och lät henne komma ur sin bur och springa varje kväll. Så nu har vi den mest sociala och tama hamster jag någonsin stött på. Hon kommer alltid fram när man lockar på henne, och älskar att få komma ur buren på kvällen och klättra på en.

Ja det var historien om vår lilla hamster och här kommer lite bilder.
     
Allt hon får tag i vill hon bära hem till sitt bo och hamstra.

Jag har även en historia om en viss liten vit ponny och en vildkatt och.............................hmm men det tar vi en annan gång.


Kommentarer
Postat av: Anna ☼

Hmm... inte utan att man undrar vad nästa djur kommer att bli?... hihi

/A

2009-05-13 @ 22:25:02
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Annica

Gullig!

2009-05-14 @ 21:31:13
Postat av: p,

jag håller med anna. man kan ju undra vad nästa djur blir. ^^

2009-05-15 @ 19:56:13
URL: http://paullinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0