Jaha! och så var den helgen över....

Den här helgen bara försvann!  Vi åkte till till Lyrestad i västergötland där Thommys mamma bor på lördagsmorgonen. Eller morgon? jag tror klockan hann bli elva innan vi kom iväg. Jag tog en långtur med Sidney innan. Lilli-ann som Thommys mamma heter fyllde ju 70 år, fast igentligen fyller hon idag den 10/5. Men det var iallafall stort kalas på Åsgårdens världshus i Lyrestad, där vi också bjöds på övernattning.

Det var trerätters middag i en gammaldags jätte fin miljö.

                                
                           
                                                                
Laxtoast. Fläskfile, klyftpotatis med sås. äppelkaka med vaniljvisp och till sist kaffe och tårta.
    
              


Thommy på trappan till Åsgårdens världshus.


Och till slut en bild på födelsedagsbarnet och hennes vackra blommor.

På söndagen alltså idag kom vi hem vid halv ett på dan. Jag tog en promenad i skogen med Sidney, det var jätte härligt att träffa honom igen. Han fick ju inte följa med på kalaset ,utan han fick vara hemma med min mamma som var hos oss över helgen. Tack mamma!
Sen skjutsade jag zandra och Elin till Täby galopp för att se John Ricketts hästar tävla (Zandras idol).

Var nere i stallet vid fem tiden och red en sväng med Anna, fixade allt där och fodrade kväll. Och nu är det snart dag för sängen, men först ska jag gå upp och rengöra åt våran lilla hamster!
Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hamster? Inte visste jag att ni hade en hamster.

Det låter som om ni hade en härlig helg med god mat och hotellvistelse. Kram

2009-05-11 @ 09:28:07
Postat av: Vonne

Vi har haft hamster i två år!! :)

2009-05-11 @ 10:04:33
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Annica

Ja, tänk vad mycket man missar när man inte jobbar ihop och inte bor grannar. Vi får bättra oss. Kram

2009-05-11 @ 21:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0