Jag skäms!

Men det blev inga bilder från kursen i går kväll heller. Jag är så uppe i träningen att jag glömmer helt bort det, kommer på det när jag kommer hem. Men det var iallafall super kul i går kväll också och Sidney är såååå duktig, och all träning ger resultat. Han tycker fortfarande att det är lite jobbigt att träffa Ella och Leia när dom inte får leka, men det går bättre nu.

Vi övade "Sitt stanna kvar" igen, med extern belöning och med "bakombyte" man bytte alltså sida genom att gå bakom hunden. Endel hade jätte svårt med att matte gick runt bakom, men Sid klarade det perfekt! Med ögonkontakt.
Extern belöning var Sid jätte bra på. Man använde "sitt stanna kvar" belöningen skedde genom att skicka hunden framåt till en liten skål med godis. Sid fattade direkt, man jobbade två och två med en hund i taget på den övningen. Jag och Ylva jobbade ihop och både Ella och Sid var jätte duktiga.

Vi övade också lek med on-off, att kampleka och kunna bryta leken. Vi fick också göra cirkelövningar, att få hunden att följa en runt i svängarna. Alla övningar är ju förberedande för Agillity.

Nästa kurstillfälle är på måndagkväll.

Här är en bild på Sidney efter vi kom hem i går kväll, en mycket trött kille!


Han kan verkligen se liten ut, min stora kille!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad är det att skämmas över?

Man ska fokusera på träningen, annars blir det pannkaka.

Kul att det går framåt för er :)

/A

2009-09-18 @ 11:32:36
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0