Är smekmånaden över?

Kom till stallet i går och tog in Flisan, hon kom till mig och var trevlig "inga konstigheter". Hon fick gå in i boxen en stund och fick lite "godis". Sen gjorde jag i ordning henne och sadlade, ville hinna rida innan stallmötet eftersom det brukar bli långdraget. Så ut på stallbacken och upp på pallen för att sitta upp, så fort jag satte foten i stigbygeln drog Flisan iväg med mig hängande. Fick i alla fall stopp på henne och gjorde ett nytt försök, och jag kom upp! Men det blev inte långvarit hon kastade sig runt och lättade från marken, hon vart helt knäpp!! Så jag hoppade av igen och kollade att sadeln låg som den skulle, det gjorde den. Sen gjorde jag ännu ett försök med hjälp av Anna som höll i henne, men inget blev bättre av det.

Så tillslut blev det lina på och longering på stallbacken en stund, lite backövningar och vändningar. Sen gick jag och Anna upp på volten med henne och jag satte mig upp igen, samma visa men nu med Anna i andra änden av linan. Efter en stund fick jag henne att lyssna lite och vi tog bort linan, sen försökte jag jobba henne en stund.
Det blev ganska mycket kamp och hon ville mot utgången hela tiden, jag slutade när hon slappnat av någorlunda för då var det dax för mötet att börja. När vi kom in i Flisans box kissade hon floder innan jag ens fått av sadeln, kan det vara en möjlig orsak till hennes konstiga beteende?? Hon brukar ju vara hur snäll som helst att sitta upp på och rida. Eller är det så att hon börjar testa mig från ryggen nu när vi funkar så bra på marken?? Jag lär väl få se i kväll om historien upprepar sig.

Spänningen är olidlig...


Kommentarer
Postat av: Anna

Joo... lite testning är det nog, men det är inte helt uteslutet att hon var pissnödig, men då borde hon ha konstlat i linan (utan dig på ryggen) också (?)



Vi är i stallet hyggligt tidigt idag. Elin ska på träff med div2 gänget i dressyr kl 19. Behöver du stöd/hjälp idag så kan jag bara dumpa henne o komma tillbaka eller om du rider innan och är klar till ca 18.50 så att vi hinner till Nibble.

2010-08-26 @ 10:24:51
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0