Går bara omkring och längtar!

Fördriver arbetsdagarna med att gå och längta...hem till pållan! Jag har ett jätte sug att komma igång på riktigt med Flisan nu, tycker jag har varit tålmodig nog! Hon har ju fått gå på sommarbete sen jag fick hem henne och jag har bara jobbat henne strödagar. Jag ville att hon skulle få njuta av sommarhagen och kompisar på Ängsholmen och vara häst, och dom trivs så himla bra där ute det är verkligen ett paradis.

Men nu vill jag stalla in och komma igång på riktigt, samtidigt känner jag mig som en skit mot dom andra. Det är nämligen bara fyra hästar kvar i hagen nu, resten har redan gått hem. Om jag tar hem Flisan nu måste dom andra också göra det för dom blir för få. Visst jag kan rida och så även om hon går där ute men jag hinner inte med när jag jobbar, det tar så mycket mer tid när man ska gå och hämta och lämna henne. 

Dilemma! Vad göra?
 

Kommentarer
Postat av: Anna

ja du... Jag har samma dilemma... Jag vill äta upp kakan men ändå ha den kvar... Inte minst med tanke på ekonomin ;) och jag fasar över att vi kanske inte får ha hagen nästa år om gården anser att det varit för få pållar och att de inte betat ner den tillräckligt. Som sagt vad göra?... Men de fyra som nu går kvar mäktar ändå inte med att beta ner det gröna som fortfarande växer upp. Jag tror att du måste ta ställning till vad du orkar, vill och hinner med. Vi har ju pratat lite löst om att ta hem dem detta veckoslut. Kanske är det dags?

2010-08-19 @ 10:25:13
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Sara

Munkpeppar anses vara hormonbalanserande och lugnande...



http://borgebykryddgard.jetshop.se/default.aspx



Jag har lite erfarenhet av ständigt brunstiga ston och de är tyvärr inte de bästa... Ett sto (som inte var mitt) gick bara att rida när hon var brunstig för hon gillade tydligen trycket över rygg och manke och förställde sig säkert att det var hingsten...(vår upfattning ej gjord av experter)

Obrunstig så var hon inte ridbar.

Försök att häva brunsten så snart som möjligt, det går även att "nåla" bort den.

Detta är som sagt MIN erfarenhet som är ganska ringa, men kolla med förra ägaren hur hennes brunstbild sett ut tidigare. Har hon haft föl? Gått med valacker förut?



Lycka till

// Sara!!

2010-08-19 @ 11:46:44
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Anonym

med risk för att tjata...



Munkpeppar anses vara hormonbalanserande och lugnande...



http://borgebykryddgard.jetshop.se/default.aspx



Jag har lite erfarenhet av ständigt brunstiga ston och de är tyvärr inte de bästa... Ett sto (som inte var mitt) gick bara att rida när hon var brunstig för hon gillade tydligen trycket över rygg och manke och förställde sig säkert att det var hingsten...(vår upfattning ej gjord av experter)

Obrunstig så var hon inte ridbar.

Försök att häva brunsten så snart som möjligt, det går även att "nåla" bort den.

Detta är som sagt MIN erfarenhet som är ganska ringa, men kolla med förra ägaren hur hennes brunstbild sett ut tidigare. Har hon haft föl? Gått med valacker förut?



Lycka till

// Sara!!

2010-08-19 @ 11:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0