I söndags...

red jag Flisan på volten och Zandra höll lite lektion för mig. Vi jobbade bara med lösgörande övningar i skritt, både jag och Flisan tyckte det var jobbigt men åh så roligt det är. Jag är väldigt ovan att rida på det viset, Doris orkade ju inte med riktig så det blev bara skogsmulleridning. Så nu är det jättekul att få komma igång och rida på "riktigt".

Det är toppen att ha Zandra som hjälp, och vilken härlig kännsla det är när man känner att det blir rätt. Flisan glimmade till och var då och då riktigt fin, men hon har humör och talar verkligen om när det är jobbigt. Jag ska fortsätta jobba med dessa övningar på volten några gånger i veckan, och köra lite konditionsträning ute. Flisan går fortfarande kvar på sommarbete så jag tar det lite lugnt och rider varannandag ungefär, vi får se hur länge till hon blir kvar där ute men hon trivs ju så bra.

Tänkte jag skulle ridit i morse när vi ändå var nere och fodra och släppte ut dom hästar som står inne, men vi ångrade oss då dom höll på med stora grävmaskinen bredvid volten. Vi gör ett nytt försök i eftermiddag/kväll.
Vill köra lite NH-övningar med henne också om jag hinner.

Hej hopp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0