Jiiiiiiiha!

Man kan säga att jag hade en liten diskution med min häst i hagen igår. Zandra och jag gick ut för att kolla alla hästar i sommarhagen och så skulle vi ta in Flisan. När Zandra skulle ta Filsan så ville hon inte, så jag gick fram till henne och la handen på mankammen (halsen) på henne. Dum som man är så tänker man sig inte för, hon exploderade naturligtvis skrek och vände rumpan till och slog bakut. Zandra sa att det var på milimetern att hon skulle träffat mig, suck! Jag jagade iväg henne och hon sprang...och sprang... och jag föste henne  åt ena hållet och åt andra hållet, med lite pauser då vi bara stod och blängde på varandra.

Flisan galoperade runt stod på bakbenen och slog bakut, snacka om att protestera!! Det lustiga var att alla andra hästar stod still och hjälpte mig att jaga bort henne då hon kom, det gjorde även att hon inte stack iväg så långt och gjorde det möjligt för mig att fösa henne. Efter ca 20 minuter ställde jag mig bara tillsammans med Zandra och väntade.....och väntade.....sen kom hon smygande med lågt huvud och jag kunde ta på henne grimman. Vilken pärs det var! Men det gav i alla fall resultat så att jag fick in henne och hon var snäll som ett lamm på vägen hem. Jag har en hel del att jobba med för det är låååååångt ifrån färdig diskuterat med den damen!

Ge mig en rundkorall punkt NU!!!

Zandra och jag red hästarna på volten och jag jobbade Flisan i skritt lösgörande, Flisan är så söt och försöker verkligen göra vad man begär. Hon protesterar ibland när det blir för jobbigt och studsar till och kör upp huvudet så man får passa näsan! 

Dagens arbete med hästanra slutade i alla fall lyckligt, och Flisan var nöjd när hon slaskade i sig sin betfor och kraft.
  

Kommentarer
Postat av: Anna

Men isch!... det kunde ha slutat riktigt illa Vonne... Hon kommer nog att testa ledarskapet rätt ofta... Undrar hur det ska gå när det är dags för mig o Elin att börja hantera henne? Jag har ju knappt klappat henne...

2010-08-12 @ 11:11:10
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Anna

OJ! Nu är det rosa vill jag lova ;)

2010-08-13 @ 21:55:24
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Sara

Jisses...humör vill jag lova... och brunstig antar jag... Då ställer jag frågan... har hon varit brunstig hela tiden sen hon kom?? hon kanske har problem med det hormonella...



Jag hajjar att du vill ha en rundis nu...



// Sara

2010-08-15 @ 13:15:59
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0