Födelsedagskalas/Spelkväll

Thommy min sambo och klippa fyllde år i går 11/12 och min bror Peter med sonen Robin och min mamma kom över och trotsade min förkylning. Thommy och Peter hade bokat in en spelkväll sedan länge, och då menar jag inte tv-spel eller data utan gamla hederliga sällskapsspel. Många ville vara med, Maddis, Jack och Julia och jag var med en stund när jag inte låg i sängen och vilade. Vi bjöd på Taco och Ädelostpaj och till kaffet blev det kladdkaka med grädde, det var vad jag orkade med att göra. Alla andra satt uppe och spelade till mitt i natten, men jag däckade tidigt. En trevlig kväll för födelsdagsbarnet!


Klockan ringde halv sju i morse....dags för fodring och utsläpp av hästar....suck! Förkylningen måste ha nått sin absoluta topp jag kände mig verkligen hel risig. Thommy fick åka med ner och hjälpa mig, och vilken klippa! Han hämtade hö och gjorde påsarna, sopade, bar ut haghö, hämtade spån och bar vatten mm. Nu blir det vila soffan och se om man orkar ta sig ner och motionera Flisan i eftermiddag.

Tusen tack min underbara man!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ber man riktigt vackert så får man lite hjälp...även jag fast Manne har sagt att jag får sköta allt med hästeriet själv... :)



Hälsa och gratta i efterskott :)



Kram

2010-12-12 @ 11:24:12
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0