Agilitykurs 23/5 gång 2

Sid och jag var på kurs från kl 10.00-14.00 i söndags. Det var inge vidare väder men det gjorde inget alls, det var ändå superkul tyckte både Sid och jag.

Vi tränade mycket slalom första passet, och alla fick lära sig hur man får hunden att kunna göra det självständigt, utan att man hela tiden måste gå bredvid och visa. Det här sättet tar mycket längre tid att få resultat på men  slutresultatet blir så mycket bättre. Man börjar helt enkelt med två pinnar som hunden ska pringa melllan på eget initiativ och så belönar man varje gång, sen bygger man på vart efter.
Det här har jag tränat mycket hemma med Sid och Chezzie, och börjar se lite resultat.

Andra passet övade vi "framförbyte" och "bakombyte" på tre olika kortbanor. Det är byten man kan använda som förare för att få en kortare och smidigare väg, vilket verkligen behövs med min kanonkula till hund. Det gick riktigt bra men jag gjorde en rejäl vurpa i det blöta gräset, tur man hade regnställ.

Och sista passet byggde vi en klass 1 bana som alla fick testa, och då skulle man använda dom byten vi fått lära oss. Det gick jätte bra och jag kom ihåg banan!! Men sid var lite övertänd och tog lite extra hinder.

Nästa gång kör vi på onsdag, och jag längtar redan!

Kommentarer
Postat av: Anna ☼

Citerar dig:*"jag gjorde en rejäl vurpa i det blöta gräset"*... Är det konstigt kanske att du har ont i ryggen idag? :)

2010-05-24 @ 11:03:52
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0