Agilitykurs 26/5 Gång 3

I går var det dags igen för lite träning med Sid. Han var supertaggad och lite väl het, och blir då svår att ha kontroll på. Men han vill sååå mycket och tar gärna lite extre hinder och far iväg en sväng runt banan. Men när det funkar och vi har "kontakt" är han grym! Jag tycker hans hundintresse blir bättre, om man kan säga så. Han sticker fortfarande till andra hundar ibland men det blir mer sällan i alla fall. Jag vet inte riktigt hur jag ska få bukt med problemet? Man kan ju inte tävla om hunden sticker till en annan hund rätt som det är, oftast vänder han tillbaka till mig innan han kommer ända fram men det är ändå pinsamt.

Vi tränade i alla fall lite olika svåra svängar och byten i går, vi focuserade mest på "handlingen" alltså på hur vi för hunden genom banan. Och det är jätte svårt, men man märker ju att det mesta hänger just på det. Hundarna gör ju som vi visar om dom bara förstår vad vi vill.

Vi körde även en bana som avslutning och jag tyckte vi fick ett bra flyt genom den på första delen, sen körde det sig mot slutet men jag är jätte nöjd.

Nästa gång är på söndag! 

Kommentarer
Postat av: Anna ☼

Vad kul att det går bra för er :) Glömde ju av att fråga hur det gick med ryggen och träningen då vi sågs. Hoppas att krattningen inte ställt till det ännu mer för din rygg bara.

/A

2010-05-28 @ 11:24:23
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0