En härlig dag!

Var ledig igår och tillbringade dagen i Vaxholm med min son. Vi fikade och åt lunch på kajen, det var urmysigt i det helt otroligt varma och vackra vädret. En katt låg och kråmade sig på kajkanten och höll på att trilla i vattnet flera gånger, det skapade stor uppståndelse bland folket som såg på. Det är ju inte lätt att ta sig upp där även om man är katt. Men katten gick vidare tillslut utan att bli blöt.

På eftermiddagen tog jag med Chezzie till stallet, hon fick följa med mig ut och rida för första gången. Det var först kaos, för hon sprang runt benen på Doris som blev skitförbannad och studsade runt. Men sen fattade hon när jag blev arg på henne och vi hade en underbar sktitt tur ner till vattnet. Jag fick ta första traven med Doris och det var underbart nere på ängen vid vattnet. Chezzie den tokan badade i det svinkalla vattnet och sprang omkring som en kalv på grönbete på ängen, ÖVERLYCKLIG!!
Jag hoppade av och gick med Doris lite så hon fick pusta lite och beta, har ju inte ridit så här långt på evigheter eftersom hon varit skadad och är under igångsättning nu. När vi kom till stallet fick Doris en svalkande dusch som hon verkade uppskatta.

När jag ätit middag tog jag Sid med på en cykeltur, han älskar att få springa av sig ordentligt den pojken! Nästa gång är det has tur att följa med till stallet.

En som sagt riktigt härlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0