Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Hade inte alls planerat att Flisan skulle vila två dagar på raken, då blir hon super pigg! Men ibland har man liksom inget att säga till om. I tisdags red vi upp till volten bara för att upptäcka att lyset inte fungerade!! Jag och Anna vände om till stallet igen medans Elin och Emellie tog en skrittrunda i mörkret. Och i går blev det ingen motion heller för det ruskiga vädret, ägnade lite tid till att brodda Flisan istället. I dag måste vi göra något för jag tänkte vara stallfri i morgon då sonen fyller 10 år. Jag hoppas volten är så pass bra att jag kan tömmköra henne i kväll.

Flisan har blivit otroligt go och mysig att hålla på med nu, det är så himla kul! Jag sköter henne alltid i boxen eftersom vi försöker undvika att ha så mycket hästar i gångarna. Flisan har ju inte varit överfötjust i att hanteras i boxen, men nu tycker jag det funkar riktigt bra och vi kan t.o.m gosa lite. Hon stod som ett ljus då ja broddade henne i går, hon är så duktig så!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

hehe... tror att du kan mer än jag :)



Jag broddade både Gulle och Varre i morse innan utsläpp, ett jäkla meck, men det gick! Mina fick dock stå på gången, med tanke att hitta ev tappade brodd ;)



2010-11-10 @ 15:09:08
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: p,

SV: Jag vet inte, men jag hoppas det. det är två veckor kvar till vi ska på återbeskö. Först då vi vet säkert hur detta kommer sluta. Men vad vi kan se av det lilla han kan gå i boxen, så verkar han inte speciellt halt, som tur är.

2010-11-10 @ 16:59:14
URL: http://paullinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0