Födelsedagskalas och dressyrtävling på Blåkulla!

Ja helgen var fullbokad, i lördags firade vi Jack som fyllt 10 år. Han hade beställt Pizza och tårta med jordgubbar och choklad. Så det var upp i ottan och motionera hundar och sen ner till stallet och ta hand om Flisan. Väl hemma igen blev det städning, göra tårtan och baka pizza. Klockan tre kom gästerna och vi hann bli klara i tid!
När Jack till slut kom i säng sen kväll sa han - Mamma det här var en bra dag! Skönt med nöjda och glada barn.




På söndagen gick jag upp vid halv åtta och tog en långrunda med voffarna, när vi kom hem hade Thommy gjort frukost till oss trots att det var Farsdag! Det var ju han som skulle fått det serverat denna morgon.

Efter frukost blev det stallet och fixa till Flisan och möta upp Anna, Elin och Lill-Elin. Vid 11 tiden bar det av till Blåkulla i Västerhaninge, dock utan kvast! Elin skulle tävla dressyr i div.2. Det var Elins första Lätt A tävling och jag tyckte hon och Gulliver var såå duktiga. Laget Elin tävlar för kom på 3:e plats!

Det blev en låååång dag men åh så kul vi hade, det var längsedan jag skrattade så mycket!
Lill-Elin är så rolig att man bara garvar ihjäl sig, underbara unge!! Hon förgyller våra dagar i stallet.


Elin 1,  2 och Gulliver


Elin och Gulliver, så fina! Tyvärr blev bilderna mörka.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för en underbar dag! Du är en riktig glädjespridare :) Kram!

2010-11-15 @ 21:43:35
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Lena

Ni förgyller verkligen Elins dagar oxå vill jag att ni ska veta,säger det än en gång , Ni är helt underbara mot henne! och ni får henne verkligen att känna sig som en i stallet, har jag sett, och förstått på Elin.



Lena (Elins mamma)

2010-11-17 @ 13:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0