Hoppträning 17/11-2010

I går kväll skjutsade jag Zandra och Flisan till hoppträningen för Sofia Hilton. Flisan positiv och glad sprang nästan in i transporten då vi skulle åka.

Det var en jättekul träning att titta på, första övningen var skritthoppning! Har jag aldrig sett  fast man varit på massor av träningar förut. Det ska vara bra för ryttarens sits och balans och hästarna fick verkligen tänka till, Flisan vill ju gärna rusa iväg själv och hoppa så det var nyttigt. Hon började med flera bommar lite upphöjda över marken som hästarna skulle sktitta över, det blev först plockepinn! Men sen började dom lyfta på benen allt eftersom, riktigt kul att se.

Sen skrittade dom över ett räcke som Sofia höjde vart efter, alla hästarna hoppade till slut 80 cm i skritt!

Det var också övningar i trav och galopp, och sen avslutade dom med en bana. Flisan ser ganska kul ut när hon flaxar om kring i ömsom trav och galopp, fladdrar med huvudet och hoppar av fel men OJ så kul hon har!! Hon tvekar inte en sekund på någon övning och verkar aldrig tröttna. Zandra var riktigt nöjd och glad efteråt.

Här kommer några filmer för den som orkar!


En riktigt lyckad träning!


Kommentarer
Postat av: Anna

Men åååå... Jag blir jättesugen juh! Vad duktiga de är! Skritthoppa såg intressant ut. Men nyttigheten i övningen kunde man ju se. Lära hästen att "vänta" och ryttaren att inte vara före hästen i språnget. Såg att Jeff och Sandra var med på träningen, men vem var den den 4:e bamsehästen?

2010-11-18 @ 14:07:43
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: p,

Gud va kul att det går bra med hoppningen! Sofia Hilton har jätteroliga övningar. Jag hoppade ju för henne på pepci med sandra. Och då skritthoppade vi en gång oxå. Det är en superbra övning som jag gjort själv med Dilba massa gånger. :D

2010-11-20 @ 12:08:44
URL: http://paullinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0