Hur går det då?

För mig och Flisan alltså....

Jodå det går frammåt tycker jag, igår Nh-tränade jag henne på volten. Vi börjar förstå varandra på marken, och jag placerar mig oftare rätt nu så hon förstår vad jag vill. Hon lyssnar jätte mycket på rösten, och jag kan få henne att öka och sakta farten bara med den. Vi gjorde lite backövningar, vändningar och sidförflyttningar också och hon är riktigt lyhörd. När vi kom till stallet igen blev det ryktning och lite försiktig masage, hon är lite misstänksam när jag maserar i början. Men sen börjar underläppen rycka och huvudet sänks, så lite mysigt är det allt.

I dag gick vi upp till volten igen och jag longerade henne först, så hon fick busa av sig lite och bli lite varm. Sen satte jag mig upp och red. Till en början ville Flisan inte samarbeta alls med mig. Och jag kom på mig själv att sitta och spänna mig, när jag väl började tänka på att andas och slappna av gjorde hon det med och det började fungera!!! Red igenom henne i både skritt och trav i regnet och kände mig så nöjd och stolt efteråt :)

Kanske håller självförtroendet på att komma...det måste det för nu är det bara Flisan och jag, vi ska fixa det här!

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt! Det kommer att bli så bra, bara du får göra det på ditt sätt i ditt tempo :)

Kram

2010-10-19 @ 22:47:08
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad roligt, vill bara säga att "andas" kan vara bra i precis ALLA situationer... det är ju dessutom livsviktigt ;-)



Kram

2010-10-22 @ 11:00:03
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Elin

jodå, det kommer fixa sig. Ni är ju på god väg nu! :)

2010-11-01 @ 14:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0