Duktig pålla!

Flisan har skött sig bra sen hon försökte få av mig. Jag har ridit både på volten och ut, det har även Zandra. Och det har gått riktigt bra, hon är väldigt pigg bara och vill helst ha sina kompisar omkring sig om hon får välja.

Hon är så otroligt fin i traven när man rider ut, man får den här härliga luftiga känslan när ryggen kommer upp och hon jobbar. Kondisen börjar komma så smått på både henne och mig, men jag får nog erkänna att jag är tröttare än hon efter ett pass. I går tog vi en promenad med Anna och varre, försöker lägga in lite Nh-träning ett par gånger i veckan och hon är riktigt duktig.

I måndags var hovis och skodde henne och det gick lysande! Jag var faktiskt lite nervös för hur hon skulle vara mot Hasse eftersom hon slog när Göran skulle slå på henne en tappsko förut. Men ingenting hände! Det slutade med att Hasse stod och kliade henne under hakan. Jag tror hon börjar känna sig mer hemma och trygg nu för allt går bara bättre och bättre. Och jag är så glad över min lilla Flisa!




Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt att allt går bra...



Det där med kondition...jobba på bara, själv är man ju mjuk och vid god vigör...för sin ålder på 84 år ;)



♫♪Sara

2010-09-03 @ 11:25:11
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0