I går...

var min pålla med Zandra till Jennie (Zandras praktikplats) och hon red dressyrlektion för Jennie. Zandra fick rida Flisan helt olika från det vi gjort hittills, vi har låtit henne gå i för låg form tex. Hon måste börja lära sig att bära sig själv nu och oj vad hon hade protesterat! Men sen hade hon blivit jätte fin, Jennie trodde vi skulle börja se resultat och förändring inom tre veckor om vi är konsekventa i ridningen. Galoppen ska vi lägga ner helt tills hon är stadig och starkare i traven, då kommer galoppen bli enklare automatiskt. Jennie tyckte att Flisan var fin i modellen och tror hon kan bli riktigt trevlig att rida. Hon vill att jag ska komma och rida för henne också, så nu måste jag bara samla mod till det. 

Hon gav också tipps om bett vi borde köpa och hur hårt acshenremmen faktiskt måste sitta för att göra någon som helst nytta, något jag har svårt för men måste aceptera. Tycker inte om att spänna i hop munnen på min sötnos ju. Men Zandra sa att det blev skillnad när Jennie fixat tränset åt henne.

Jennie tyckte absolut att Flisan ska komma nästa vecka också. Så, så får det bli! Jag är bara ledsen att jag inte får vara med och se och filma, men det får bli en annan gång.


Kommentarer
Postat av: Anna

Gillar inte heller när man "snörper" till med aachenremmen så hårt som jag vet att man borde, det känns lite elakt liksom. Vad för bett är det hon tipsade om?

2010-09-30 @ 08:56:09
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Sara L

Varför inte en remmontgrimma istället? Om ni inte gillar aachenremmen? Den gillar jag bättre om man har hästar som är lite "ostadiga". Plus att den inte går att dra åt "för hårt" Lycka till!

2010-10-01 @ 07:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0