Flitig söndag

Fick riktigt mycket gjort i stallet i söndags. På fömiddagen städade jag loftet från allt gammalt hö och boss, och rensade och sorterade täcken. Upptäckte att jag samlat på mig sjukt mycket hästtäcken, fyllde en garderob med rena, och fem Ikeapåsar med smutsiga. Herregud vad här måste tvättas!! Eftersom vi fått nya fina skåp i stallet så hjälpte Thommy mig att bära upp de gamla på loftet, bra att ha saker i man inte använder så ofta. Det blev en hel sopsäck med skräp, skönt att rensa!
Lite senare på eftermiddagen städade Anna och jag bakom lidret där vi hade höensilage i vinter, det var galet mycket spill att kratta upp.

Hade väl egentligen tänkt skippa ridningen, kände mig väldigt otaggad. Men Anna övertalade mig att hänga med henne och Emellie till volten. Det är jag tacksam för nu i efterhand, skönt med sällskapet!
Vi skrittade ut en sväng först eftersom det redan var fullt på volten, Flisan kändes ok trotts brunst. Men skenet bedrog...på volten fick jag jätte problem bara att få fram henne i trav. Hon tryckte på dom knappar som gör mig osäker och rädd, kickade bakut och lättade i fram. Och då jag gjorde det jag inte får göra, jag gav upp och hoppade av.......men det slutade inte där. Emellie satte upp på Flisan och red igenom henne åt mig, inte utan protester från Flisan dock. Emellie sa att hon fick henne riktigt ur balans ett par gånger, skönt att hon satt kvar! Emellie gav mig tipps och puschade mig upp i sadeln igen, och jag red i trav och det kändes jätte bra!
Ett bra avslut på ridningen och jag kunde åka hem leende.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, man ska le då man åker från stallet. Det kostar alldeles förmycket för att inte göra det :)

2011-04-11 @ 22:06:31
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0