Hagfix, hovis och brunstig häst!

I måndags hade Flisan en planerad vilodag och i går blev det en till. Tog in henne från hagen i går och upptäckte att hon var tokbrunstig! Jätte märkligt att jag inte sett att det var på gång, hon brukar ju vara dum precis innan hon går in i värsta brunsten. Men i alla fall så hade jag hovis där i går och när Flisan nästan satte sig i knät på honom när han skulle sko bak, undrade jag om det verkligen skulle gå. Men Hasse var tapper och fullföljde skoningen, fast Flisan kissade och helst ville  hångla upp honom i väggen. Jag tog ett snabbt beslut att inte ens försöka rida på henne.

Bästämde mig istället för att flytta grinden på våran hage, man vadar nämligen i lera där. Man fastnar med stövlarna och hästarna hoppar in och ut ur hagen,  med risk för liv och lem! När jag höll på som bäst kom Emellie och hjälpte till så det gick på ett kick. Nu får vi lite längre att gå men det är det värt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hmm...Hade Hasse gurglat sig med retarDEX?? :D

Då blir man ju upphånglad....iaf enligt reklamen :D



Kram

2011-04-06 @ 13:41:37
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Anna

Lite lapdance utförd av ett brunstigt sto är väl aldrig fel? ;)

Hasse såg allt lite varm ut...

2011-04-09 @ 11:35:58
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0