Något har hänt...

under sommarvilan med Flisan. Visst hon har kvar sitt humör i boxen och jag litar inte på henne i hagen. Men när Zandra rider....hon är sååå fin, hon är så mjuk, ser så stark ut och har mer focus än förut. Hon har inte haft någon "dålig dag" sen hon sattes i gång efter betet. Med dålig dag menar jag att hon inte varit utstuderat elak som hon kunde vara i våras, då allt kunde gå ut på att få av Zandra från ryggen. Hon är inget lamm nu heller men det är små protester när hon tycker något är jobbigt eller när hon inte förstår vad hon ska göra. 

Hon blir starkare i galoppen hela tiden och Zandra kan få ihop henne mer och mer. Hon blir lite tung i handen men det blir nog bättre då hon orkar bära sig själv mer. Visst hon är en varmblodig travhäst jag vet det, och har inte samma förutsättningar som tex ett halvblod men för mig är hon jätte fin. I trav och skritt spårar hon rätt till 90% en stor förbättring, och hon klarar skenkelvikningar. Hon blir väldigt trött i bakvagnen av galoppen och hon tappar bakbenen ibland, då blir det trav bak och galopp fram. Eller så tar hon ett par jämnfotahopp med bakbenen, det ser jättekul ut. Men hon hittar alltid takten igen då zandra påminner henne. Zandra tycker det är en fröjd att rida henne nu. 

Kanske är det bara vilan som gjort henne gott och monstret kommer tillbaka snart igen, vad vet jag??
Men jag ska passa på att glädjas och njuta av det här så länge det varar. Även on jag bara står bredvid och tittar på, det är härligt att glädjas åt andra!


 


Kommentarer
Postat av: Anna ☼

Åh, vad kul. Unga hästar behöcer ju den där vilan, mer än äldre hästar.



2011-08-15 @ 16:21:29
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0