Tredje veckan påbörjad...

och det går så satans tungt med löpningen. Jogga 4 minuter och gå 1 minut tog knäcken på mig i dag, tänk att en minut kan göra så mycket. Visserligen var passet bara 30 minuter så det gick hyfsat fort. Det är mest mina vader och smalben som säger ifrån, dom värker outhärdligt efter en stund springande. Men jag får väl bara ge det lite tid, dom är väl i chock jag har ju aldrig varit en joggare.

Veckans andra pass är alternativträning 60 minuter. Så jag tänkte köra ett corepass för mage och rygg och sen lite aerobics, och så måste jag köra styrketräningen. Det känns helt ok, aerobicspasset vi har på dvd är riktigt kul, lite som dans faktiskt.

Nu är det bara ätandet jag måste ta tag i, jag har minskat mina portioner men det slinker ner för mycket godsaker dess i mellan. Det blir lite väl mycket fikande och mys på semestern, men jag tror det måste få vara lite så när man är ledig. Men jag ska bättra mig!

Fortsätter kämpa!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Du måste vara noga med att streatcha också! Sträck ut vaderna ordentligt innan du joggar och efter så att dem inte krampar ihop, det borde hjälpa :)

2011-08-02 @ 06:47:01
URL: http://gapavatten.blogg.se/
Postat av: Anna ☼

Men du är tapper... Men OM det verkligen inte fungerar att öka träningen så snabbt som programmet är utvecklat måste man väl kunna ta vecka 2's program ytterligare en vecka? När kroppen skriker åt en att låta bli för att det gör ont. Gör nog att man lätt tappar sugen, man vill ju komma till stadiumet där man är ute och löptränar och tänker på annat än hur långt det är kvar.

Kramis!

2011-08-02 @ 09:08:22
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0