Blev inspirerad...

av min äldsta dotter Madeleine. Hon hittade ett träningsprogram för nybörjare som vill komma ingång med löpning. Det sträcker sig över tolv veckor med tre pass i veckan, hon har redan kommit igång men jag valde att vänta till min semester började. Det hade blivit för mycket att börja med löpträning när jag jobbat över så mycket och var mentalt slut ovanpå det. Jag har länge tänkt att jag ska komma igång med lite motion igen, och har alltid velat kunna ut och jogga. Men jag är usel på joggning det blir mest långa raska promenader med hundarna. Tänkte att motion kanske kan hjälpa mig att må bättre, man blir ju glad när man rör på sig och så orkan man mer.

Och i dag gjorde jag alltså mitt första träningspass! Och sitter i denna stund och pustar ut efter detta, måste vänta med att duscha en stund eftersom man eftersvettas så. Och det känns riktigt bra! Vi får se hur länge det håller i sig, det mesta har ju en förmåga att rinna ut i sanden men jag ska göra ett ärligt försök i alla fall.

Så här ser första veckan ut!

Pass 1, 30 minuter
Jogga 2 min och gå 3 min hela 30 minuterna.

Pass 2, 3km testpass
Värm upp ordentligt, spring/gå så fort du kan. Använd en sträcka som du kan använda flera gånger.

Pass 3, Långdistans 40 minuter
Jogga 3 min och gå 2 min hela 40 minuterna.

Önska mig lycka till, det lär behövas!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad bra att jag kunde inspirera dig. Det är en fin komplimang :D

2011-07-18 @ 15:17:38
URL: http://gapavatten.blogg.se/
Postat av: Sara

Klart att jag önskar dig lycka till :)



Själv går jag hellre raska promenader än springer...för det kan jag inte



Kram och lycka till :)

2011-07-18 @ 17:30:10
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Anna

Duktiga, duktiga du! :) Blir så imponerad och önskar att jag hade ork att sätta fart jag med.

Lycka till <3

2011-07-18 @ 22:48:13
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0