En vecka sedan jag uppdaterdade!

Hoppsan vad tiden går fort, en hel vecka sedan jag skrev någt här. Jag är inne väldigt mycket på Facebook istället, där lägger jag upp mycket bilder och filmer. Det är lite enklare med Facebook och man får direkt feedback eftersom det är fler människor där. Fast jag gillar att blogga också, men det blir mer som en dagbok som några få läser.

Vad händer då? Egentligen inte så mycket, har haft det jobbigt med ridningen eftersom jag inte känner att jag klarar av Flisan just nu. Och jag vet, jag vet allt för väl att man inte kan ha en häst man inte klarar av. Men vi är två, Zandra har ju hela tiden jobbat med Flisan och det går frammåt hela tiden. Jag har tagit beslutet att inte rida på ett tag, och när jag hade bestämt det kändes det skönt. Zandra vill absolut ha Flisan kvar så nu är upplägget att Zandra rider Flisan fyra dagar i veckan, fredag lördag söndag och tisdag eller onsdag. De tre dagar som är kvar på veckan arbetar jag henne på marken och så får hon vila någon dag. Till hösten kommer Flisan antagligen åka med Zandra till skolan vissa veckor för att Zandra ska kunna trimma lite extra. Sen får vi se hur det utvecklas. Jag saknar ridningen sjukt mycket så jag hoppas att jag kommer igång igen sen.

I tisdags hängde jag med Zandra och Emellie ner till Sandviken när dom red. En helt underbart solig och varm kväll. Här är lite bilder därifrån.














Jag har gått en hel del rundor med hundarna i det vackra vädret också, och dom har fått ta sina första dopp!





Sen har man förstårs jobbat, jobbat och jobbat....

Kommentarer
Postat av: Sara

Men hur ska du komma vidare med ridningen då? Ska du låna någon häst för att stärka självförtroendet?



Vilka fina bilder :)

2011-05-15 @ 16:54:28
URL: http://voeglberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0