Ringde och rådfrågade...

veterinären angående Flisans brunst. Hon är ju mer eller mindre brunstig hela tiden nu, och kan ju omöjligt må bra av det. Det finns inga mirakelmedel att ge ston med svår brunst tyvärr. Men jag bokade en tid på Atg-kliniken för dom tyckte det var en bra ide att känna igenom henne så att allt är som det ska. Det kan ju vara så att hon har en cysta eller tumör som gör det hela värre, eller att något annat är fel. En del ston kan också ha väldigt ont under brunst. Så den 15/6 ska vi åka in med henne och kolla. Det finns ju kirurgisk hjälp att få, men jag är rädd för att det blir för dyrt för min plånbok. Vi får se hur det går...

I dag kan jag glädjande nog säga att Flisan hade en bra dag trots bruns. Zandra red ut på henne och kom hem och sken som en sol, Flisan hade varit superfin och dom hade tagit långa galopper med tempoväxlingar. Och det är just det här som är så jävligt! Flisan är underbar att rida då hon fungerar som hon ska.

Hoppas verkligen vi kan hjälpa henne att må bättre.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad bra att ni undersöker henne.



Roligt att det funkar för Zandra med Flis



Kram

2011-05-28 @ 14:16:31
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Anna

Bra beslut Vonne.

Kram

2011-05-29 @ 22:26:00
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0