Tryggt och säkert

Lånade Pepci idag, Pepci är en fullblodsfux på 20 år som står i vårt stall för er som inte vet. Både Zandra och jag har lånat honom många gånger tidigare. Jag och Zandra red ut tillsammans, hon på Flisan såklart. Flisan hur fin som helst utan bråk och stök, det ska tydligen vara Zandra på ryggen. För mig och Pepci gick det utmärkt, känner mig lugn och trygg på honom. Det var bara när vi skulle galopera jag blev lite osäker. Det är ju inte så mycket som behövs för att göra mig skraj nu för tiden,  men Pepci är hur snäll som helst.

Har pratat med Sandra som äger Pepci och jag kommer få låna honom när det passar. Jag tänkte nämligen försöka få tillbaka självförtroendet, modet och ridglädjen igen. Och om jag får nöta lite på honom i lugn och ro kanske det kommer?

Zandra tycker det är underbart att vara hemma och rida Flisan igen, trotts alla fina hästar hon ridit i Belgien njuter hon när hon sitter på våran Flisa. Så dom kommer fortsätta kämpa tillsammans med mig som stöd endast på marken :) Så får vi helt enkelt se vad som händer i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0