Dressyrträning 3/9 - 2011

Vi kom i väg ganska sent till träningen men Jennie hade dragit över tiden lite, så det blev gott om tid ändå för Zandra att rida fram. Flisan var lite spänd och tjurig på framridningen i början men det släppte efter första galoppen. Som jag trodde blev Jennie glatt överaskad över hur duktig Flisan blivit sen sist. Mer avslappnad, fokucerad och starkare. Den stora förändringen är ju galoppen där hon nästan helt slutat protestera, förut var det kaos i varje fattning. Nu måste hon bara jobba på att få mer bjudning framåt i fattningen. Zandra fick ett kvitto på att hon gjort ett bra jobb, äntligen lite framgång!! I morgon är det dax för andra omgången :) Hoppas bara Flisan har lite krafter kvar då.

Jag filmade lite och här är några klipp för den som är intresserad!


 



Lite irriterande att jag har en tredje film men uppladdningen misslyckas hela tiden så jag gav upp, testar på Facebook..

Kommentarer
Postat av: Anna

Jättekul att allt arbete ni lagt mer äntligen visar sig i lite resultat med pållan...

Blir nästan lite avis ;O

Mår du bättre nu?

Kram

2011-09-05 @ 09:42:56
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0