Wfrk´s KM 25/9-2011

Ja, nu äntligen har jag fått upp filmerna från tävlingen i söndags.

Vi, Zandra och jag hade väl egentligen inte alls tänkt tanken på att Flisan skulle vara med på KM. Men när Anna frågade om vi inte skulle åka med som en kul grej så blev det så i alla fall, tack Anna! En dag jag inte skulle vilja vara utan nu med facit i hand. Jag mådde illa hälften av tiden av ren nervositet, Zandra såg det som en bra träning för Flisan att komma ut inför framtida tävlingar.

Hur gick det då??

Flisan var fantastisk! Väldigt på tårna och pigg och glad då vi lastat ur, men efter en stunds framridning kändes hon underbar enligt Zandra och det såg jättebra ut.

Innan framridning

Här är en filmsnutt från framridningen!


Så var det då dax för första rundan som var på 70cm

Och det gick ju lysande!! Felfria!! Zandra red väldigt förståndigt och lät Flisan hoppa i trav, hon har lite svårt med avstånden i galopp fortfarande. Jag fattade inte riktigt vad som hände?? Så stolt och rörd att tårarna kom...äntligen lite framgång för Zandra. Och Flisan var så fin och duktig!

Sen var det dax för runda nr 2 och då låg ribban på 80cm. Tyvärr är bara slutet på rundan med på filmen. Och det gick nästan lika bra igen, en felfri grundomgång och ett pet i omhoppningen. Helt fantastiskt!!


Överlyckliga och lite omtumlade av framgången tänkte vi ställa in Flisan i transporten, då blev Zandra och Flisan inkallade till prisutdelningen. Dom hade tagit en tredjeplacering!!

Så det blev en gul rosett och plakett med hem, här kommer en liten film på prisutdelningen och ärevarv!


Ja vilken dag?! Tänk att det kan kännas så stort med framgång på en liten, liten tävling!

Grattis Zandra!! Äntligen....äntligen var det din tur! Och ingen är mer stolt och glad än jag...

Stort grattis även till Elin och Gulliver, Michaela och Gullan som gjorde lysande resultat!! En galet rolig dag för Rydboholmstjejerna!!



Kommentarer
Postat av: Sara

Å vad roligt.. första rosetten och allt



Grattis



Kram

2011-09-28 @ 08:21:35
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Lena

Vad roligt! Ni är så duktiga Sandra och Flisan

2011-09-28 @ 11:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0