Hästhelg

I morse tog jag till vara på min ända sovmorgon denna fyradagars ledighet, sen blev det en långfrukost framför tvn med familjen. Jag hade dessutom sovit hela natten utan hosta för fösta gången sen jag blev sjuk, underbart!!
Sen gick jag och Thommy en skön långrunda med hundarna i vårsolen.

Den här helgen har gått i hästens tecken, jag har hand om Pepci och Boki och så har vi ju våra egna. I går red Zandra och jag ut en sväng och i dag red jag på volten. Zandra hade lite lektion för mig men det gick inge vidare... Zandra hade tålamod men jag fegade och gamla Pepci är mjuk som ett kassaskåp så det var svårt. Känner ingen glädje i ridningen längre när jag väl sitter i sadeln, men blir jättesugen då jag ser andra rida. Dilemma!

Flisan fick en välförtjänt vilodag och Didden red Zandra på volten. Julia var med och hjälpte oss i stallet och red lite på Boki. Vi får se vad vi hittar på i morgon!

Kommentarer
Postat av: Anna

undrar bara.... Var det Didden som red Zandra eller Zandra som red Didden? ;)



Du kan visst rida! jag tycker inte att du är rättvis mot dig själv. Du kanske ska börja med att "lulla" lite och hitta känslan. Ha inte för bråttom. Ge dig själv lite tid och ha tålamod så ska du se att känslan och glädjen kommer tillbaka.Kram!

2012-04-30 @ 16:46:11
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Anna

undrar bara.... Var det Didden som red Zandra eller Zandra som red Didden? ;)



Du kan visst rida! jag tycker inte att du är rättvis mot dig själv. Du kanske ska börja med att "lulla" lite och hitta känslan. Ha inte för bråttom. Ge dig själv lite tid och ha tålamod så ska du se att känslan och glädjen kommer tillbaka.Kram!

2012-04-30 @ 16:46:42
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0