Hagfixardag

På mötet i torsdags bestämde vi att vi skulle ses i stallet i dag klockan tio. Vi behövde göra nya sjukhagar och en del röjning runt hagar var också kvar att göra. Jag fick med mig Thommy, Zandra och Robin ner och hjälpa till. Det blev en lång dag i stallet men vi fick mycket gjort.

Två sjukhagar blev det och Thommy fortsatte slå runt hagarna, jag klippte bort taggbuskar som låg på trådarna i hagen. Zandra och Robin städade även loftet och slängde massor! Självklart belv det en gemensam fika ute i solen.

Jag longerade Didden i dag medans Zandra red Flisan, hon är verkligen en fröjd att longera :) Så otroligt lyhörd och lydig.

Flisan och Didden fick gå ensamma uppe vid stallet i dag då alla andra som är hemma gick nere i flockhagen. Dom tog det ganska bra men var ovanligt pratsamma då man gick förbi. Flisan har gått ur brunst och är sitt bästa jag just nu, go och glad!

Väl hemma vid fyratiden var energin slut och vi har mest degat sen dess.





I morgon blir det nog en hemmafixardag förutom att jag ska hjälpa Zandra när hon ska hoppa Flisan :)
Det blir första gången efter betet, den 20:e börjar Per-träningarna igen tyvärr kan jag inte köra dit Zandra då för jag ska operera benet samma dag :( Men sen ska dom vara med!

Nu är det dax att sussa, hästarna ska ut även i morgon :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Stallfixardagar tar på krafterna, det är som jag brukar säga...vem behöver gå på gym när man har häst? ;)



Kram

2012-08-12 @ 10:42:58
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0