Full av energi!

Vaknade halv nio i morse och kunde inte somna om, kom till slut på att jag faktiskt var pigg! Det var länge sedan jag kände mig pigg då jag vaknade på morgonen. Med en härlig känsla full av energi gick jag upp och gjorde frukost till mig och Jack som också var vaken.

När Thommy väl kom upp gick vi ut med hundarna. Vi var ute i två och en halv timme, vi gick först upp i vår skog och rundade krossen och svängde ner mot Kocktorp och gick över Waxholmsvägen  till slingan, där tog vi höger och gick ser mot Sandviken. Sen tog vi klätterbacken upp på slingan igen och fortsatte den till gården. I allèn höll vi på att blåsa bort, det var riktigt kallt om kinderna.

Väl hemma slet jag ner julgardinerna som aldrig kom ner förra helgen, och sen upp med nya. Det blev även en lunch bestående av lite överbliven pestopasta och broccoli.

Nu har jag och Zandra just kommit hem från stallet. Zandra red Flisan till klätterbacken och tillbaka, svårt att hitta vettiga ridvägar nu när det är så hårt i backen. Volten var inte kul i går. Själv mockade jag och fixade allt till Flisan, städade fikarummet och sadelkammaren. Gjorde rent i spolspiltan och tömmde avloppsbrunnen från skit. Sen tog jag ner julpyntet runt boxarna. Fick massor gjort för jag var helt ensam, saknade Annas sällskap!

Nu håller Ekman på med middagen och jag får lax med cremefresh och pestosås i ugnen, mums! De andra får pannbiff eftersom ingen är särskilt förtjust i fisk.

I kväll blir det soffhäng med familjen, ja det såklart...efter hästarna fått sin kvällsmat :)

Nu ska jag ta en sväng med snabeldraken, för vi har en hund som fäller helt galet mycket!!

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv; haha Vonne, det är inte jag som envisas.. ;)

2012-01-14 @ 18:41:49
URL: http://lindmans.blogg.se/
Postat av: Anna

Det var så fint i stallet...Jag gissar att det var du som storsopade redan i fredags :)

Jag har försökt att hålla samma standard, men jag når nog inte lika fina resultat som du. Idag ska vårat pynt ner. Saknar ditt sällskap också :) <3 Kram!

2012-01-15 @ 11:59:06
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Sara

Flitiga du :)



Kram

2012-01-15 @ 14:58:09
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0