Härdsmälta!

Kan det bli det i huvudet också?! Känns i alla fall så just nu, så mycket tankar hit och dit blandat med ångest och längtan till lugn och ro. Fan! Varför ska livet hela tiden kompliceras. Vet inte vilket ben jag ska stå på,  jag måste helt enkelt ta reda på vad jag vill. Nu jobbar vi sista dagarna på Kylma, en märklig känsla. Vi får super bra hjälp av Startkraft, med allt som har med nytt jobb att göra. Men om man inte vet vad man vill göra då?!

Nu har vi bestämt att vi måste utforska Smålandsalternativet, se det som en möjlighet. Vi åker ner nästa vecka och kollar runt, arbetet på DEM och lite av kommunen och förhoppningsvis ett par visningar av gårdar. Jag måste få det ur systemet och gå vidare här hemma, eller tar steget att flytta. Så länge vi stannar hemma och undrar kommer jag inte vidare med livet. Och kanske kommer man alltid undra hur det skulle kunnat bli? 

Och nu när vi tagit beslutet att åka ner och titta känns det redan bättre. Listan på för och nackdelar är gjord, nu ska listan med vad exakt vi ska ta reda på där nere göras. Bäst att få så mycket som möjligt klart för sig, så att valet blir lätt.

Företaget betalar både resa och hotell så det blir en liten minisemester om inte annat.




Kommentarer
Postat av: Anna 🌟

Jag tycker att ni gör helt rätt i att åka o kika. Jag hoppas att vad ni än beslutar er för, att det kommer kännas rätt i hjärtat o magen. Kram ❤

2014-06-29 @ 12:22:41
URL: http://obergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0