Hela sommaren har gått..

och det har varit en av det bästa på länge. Det kanske låter lite konstigt med tanke på vilket kaos mitt liv varit. Men när vi åkte till Turkiet bestämde vi oss för att helt släppa allt och koppla av, och det var precis vad vi gjorde. Vi hade en helt underbar resa, och solen och värmen bara fortsatte då vi kom hem.
Turkiet levererade stort, havet, människorna och maten var toppen. Hotellet var fantastiskt! En vecka i lyx blev det, precis som vi ville. Vi var på jättetrevliga utflykter också.

Hemma fortsatte slappandet med sol och bad vid vår egna lilla strand. Det känns oerhört lyxigt att kunna knalla ner i badrocken och ta sig ett dopp när helst man önskar.

I slutet av augusti kom ångesten tillbaka. Mitt mål var ju att ha ett nytt arbete första september. Och när jag insåg att tiden gick och det blev ouppnåeligt kom paniken ordentligt. Hela augusti och september har jag sökt så många jobb att jag inte kan räkna dem alla. Men så plötsligt fick jag napp! Gjorde en spontan ansökan hos en konkurrent till Kylma, och två dagar senare ringde dom mig. Jag var på intervju på måndagen och på fredagen ringde han och sa att jobbet var mitt om jag ville ha det! Om jag ville!! I morgonbitti börjar jag min första dag!

Två veckor innan mig fick Ekman jobb, han hade blivit rekommenderad och dem ringde honom. Så nu är allt frid och fröjd! Ingen flytt till Småland denna gång i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0