Semester!!

Så härligt med lite ledigt så här på våren, åh vilket tur med vädret man har varmt och skönt.
Vaknade kl.07.00 och släppte ut Sidney på tomten, sen började jag med frukost till Jack, mig och Sid. Thommy stack till jobbet kl.05.00 för att kunna komma hem tidigt antar jag. Madeleine och Zandra hade redan ätit frukost när jag kom upp.
Klockan 8.00 var vi klara att följa Jack till skolan som börjar 8.15, Sid och jag lämnade honom där sen fortsatte vi promenaden ner till stallet, det tar drygt 20 minuter i rask takt.


Sidney hittade fina pinnen på vägen till stallet.

Och så övade vi lite kontakt-övningar medan vi gick, det funkade superbra!

Duktig kille!

Väl nere i stallet så fixade jag mat, vatten och mockade till pållarna. Stora Sandra var där när vi kom men hon åkte ganska fort. När vi var ensamma så fick Sid vara lös i stallet, det är mitt mål att kunna ha honom lös och att han följer mig. Medan jag mockade övade vi på "ligg stanna kvar" jag vill att han ska ligga still när jag mockar så att jag har koll på var han är. Jag fick hämta och lägga honom många gånger och mockningen tog dubbelt så lång tid men det var det värt. Till slut trillade tioöringn ner "jag kan passa på att vila medan matte mockar"


Smart kille!

Sen drog vi upp vatten till hästarna i hagen och gjorde rent vattenkaret, Sid sprang runt som en tok, han tyckte pirran var jätte kul och bjöd upp till lek hela tiden. Det är också kul att sno kopplet och springa iväg.


Sidney utanför stallet.

När vi gick hem tog vi en extra omväg genom skogen, det var mycket uppskattat av en viss vovve som for fram och tillbaka på stigen.



Väl hemma så var vi törsiga och trötta men någon hade visst snott Sidneys plats i köket.


Jahupp! Det är väl bara att lägga sig någon annanstans för Torsten är ju bossen!

Snart är det dax att åka till veterinären på besiktning, Torsten ska också följa med och bli vacinerad. Zandra följer också med som hjälpreda, ska åka och plocka upp henne i skolan.
Klockan sex i kväll har jag hoppträning med Elin igen, jag är faktiskt lite nervös. Det gick så bra förra gången så det är väl dax att ramla av snart, hua det vill jag INTE. Men det är bara att bita ihop oc hålla i sig. det är ju så himmla kul också!!
Jag raporterar senare, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: p,

fusk att du är ledig! jag vill oxå vara det.

lycka till på hoppningen, det kommer gå super! :D

2009-04-27 @ 15:47:19
URL: http://paullinas.blogg.se/
Postat av: Annica

Han är verkligen gullig. Vi kanske kan ses någon dag.Kram

2009-04-27 @ 16:54:17
Postat av: julia

Det där är verkligen värdens sötaste och bästa hund saknar honom redan :-)kram julia

2009-04-27 @ 17:53:31
URL: http://julllangulllan.blogg.se/
Postat av: Mickis

Så himla söt vovve, :)

2009-04-27 @ 20:19:35
URL: http://mikeytime.blogg.se/
Postat av: Anna ☼

Jadu Vonne... Hoppas att du inte somnat ännu... Jag har laddat upp den sista superrundan du gjorde idag!

Du vet var du hittar den ;)

/Anna

2009-04-27 @ 21:34:45
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0