Lördag-Söndag

Det har varit en lugn och skön helg med sovmorgon både lördag och söndag, superhärligt!! efter en ganska tung vecka. Det har varit trevligt att ha Zandra hemma över helgen, även om hon varit med kompisar ganska mycket. I går (lördag) var jag hemma med familjen på fm, Jack och jag spelade lite guitarrhero. Sen åkte jag och Zandra ner till stallet, hon red Diddi på volten och jag red slingan och sandviken på Doris. Min pålla var inte riktigt klok!! vi har inte ridit slingan hela vägen runt på ett tag för det är så dåligt underlag, dom har lagt stort grus längs hela rakan och hästarna får lätt hovbölder av det. Men jag red i kanten så gott det gick, Doris stressade upp sig och skulle bara sticka hem. När vi kom tillbaka till stallet var hon alldeles skummig av svett. Men det var ju kul att sitta på en pigg häst som omväxling :)

I dag söndag åkte vi ner till stallet på fm, jag tog Sidney med mig och gick över till kilmans så han fick leka med Ella igen. Efter en stund kom Annica och Ove dit också med sina vovvar Gunnar och svante, så det blev en liten hundträff på sex hundar. Sidney var överlycklig med så många kompisar att busa med. Jag var lite rädd att han skulle vara för stor och klumpig för lilla svante men han var jätte duktig.

Sen red jag ut en sväng barbacka på doris tillsammans med Sid, Zandra red Diddi på volten medans. Tog en sväng till volten också så Zandra fick hoppa lite på Doris, det gick jätte bra.

Ängnade söndageftermiddagen åt att tvätta och städa, inte särskilt kul men välbehövligt!!
Nu sitter jag med en Irishcoffey som min kära man har gjort till mig, gott!

Helgens bilder.

det var svårt att fånga alla vovvar på samma bild, här saknas Disa och vilma.


Ella, Svante och Sidney.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0