Måndag!

I går när jag red fick Sidney vara lös för första gången, brukar alltid ha honom i flexikoppel då jag rider. Men han fick alltså var lös och han skötte sig jätte bra, han sprang mest lite före och drog inte iväg. Trodde att han skulle börja valla hästarna när vi galopperade men det gjorde han inte, han har visat lite tendens till det tidigare. Det blev en ganska rejäl runda för honom och han var så nöjd när vi kom hem, sov som en stock! Tack Anna för en mysig tur och för att du fick mig att våga släppa Sid.

Nu har Zandra och jag varit i stallet och mockat och fixat till våra och Anna och Elins pållar. Vi lastade Diddi i transporten och åkte till ATG-kliniken för vaccination, väldigt smidigt att ta transportvaccination. Och så hade dom en drive där nu så det var lite billigare också.

Nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska hitta på, Zandra ska till Paulina och sova över, Maddis jobbar, Thommy är ute och rensar ogräs (något jag avskyr och undviker om jag kan) och Jack är ute och leker. Det lutar åt att lägga mig på studsmattan och läsa en bok, jag håller på att läsa om "Hollywoodfruar" av Jackie Collins från 1985, riktig tantsnusk!! Och jag har precis läst klart "Hollywoodmän" och jag måste säga att det är riktigt kul att läsa dom igen.

Här kommer ett par fina bilder på mina älsklingar!!


Sidney filosoferar och ser ut över Kyrkviken från Ängsholmen.


Doris nyduschad efter en ridtur härom kvällen, väntar på något gott!

Kommentarer
Postat av: Anna ☼

Tack för att du fixade åt pållarna mina igår. Det kändes lyxigt att bara komma upp och rida :)



Red Varre direkt på morgonen idag vilket Doris hade högljudda åsikter om :D

/A

2009-07-21 @ 12:48:55
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0