Dagens övningar......

har varit ganska vanliga. Sid och jag tog bilen ner till stallet i morse för det spöregnade, när jag släppt ut hästarna gick vi en runda i Engelska parken på gården. Det var urmysigt fast det regnade hela tiden. Här är en bild på Sid under en jätte stor Bok i parken.


När jag lämnat hem Sid tog jag en sväng till ica och handlade frukost till familjen som kommit till liv. Det blev bla nybakt bröd, ost, salami, skinka och ägg. Det var gott tillsammans med kaffe, efter en skön promenad.

Under dagen fortsatte jag min städning, Thommy storstädade Jacks rum vilket var i stort behov av det.
Jack slapp undan, han var hos en kompis och lekte.
På eftermiddagen åkte Zandra, Sid och jag till stallet, tyvärr upptäckte jag att Doris var halt på höger fram. Jätte trist nu när vi börjat hoppa lite. Nästa helg är ju våran gårdstävling som jag laddat för så länge, och nu kanske jag inte kan vara med.
Doris fick lite masage och omvårdnad istället för att jag red.
Sen hjälptes Anna och jag åt att byta däck på hennes transport som hade vinterdäck fortfarande, KVINNOR KAN!!
Tittade lite när Zandra och Elin red sina pållar på volten en stund och sen åkte jag och Sid hem.

Elin, Gulliver, Zandra och Diddi på volten idag. Fina va?!

Åsså en väldigt fin vovve såklart!



Vi har tänkt grilla ett par dagar nu och i kväll blev det av, Thommy skötte grillandet och jag gjorde klyftpotatis, sås och en sallad. Det var supergott!! Sen blev det en kväll framför tvn, fast jag har nog mest hållt på med datorn.


Och slutligen en bild på grillmästaren!

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Anna ☼

Hejsan!...

OJ, OJ, OJ... vilken lååång dag det blev igår... Rapport kommer senare...



Har du haft det bra?

/A

2009-05-25 @ 09:13:56
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0