Hoppträningen....

blev inte alls som jag tänkt mig. Det började så bra, tjejerna hade gjort en jätte bra bana till oss och stora Sandra och hennes mamma var med också. Doris var jätte taggad och rolig, och vi han hoppa en del innan HON kom.........
Vi hade bokat volten och bad snällt att få vara ifred eftersom vi var tre nybörjare som hoppade. Men icke HON var tvungen att rida omkring bland hindren och oss, och då lackade jag ur. Jag red mot en linje och skulle hoppa och där var hon på andra sidan hindret, och Doris tvärstannade eftersom hon känner att jag blir nervös och slutar rida. Då gick jag av volten arg som en barnrumpa!! De andra stannade kvar och hoppade klart, bra gjort!! Det blev lite munnhuggnig mellan HENNE och stora Sandra när jag gått, och HON gick faktiskt av volten till slut och väntade under protest. Tråkigt när man laddat hela dagen för att få ha lite skoj! Men vi får göra ett nytt försök nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Anna ☼

Jaja... det är på det igen och faktiskt visa att det inte är ok att bete sig som hon gör. Jag letade faktiskt fram protokollet (eller minnsesansteckningarna) från voltmötet vi hade... Det står att den som bokat volten har förträde men också att man ska använda sitt sunda förnuft om det är hoppande ekipage på volten och att respektera ett ev nej från den som bokat ridvolten... Skrev ut anteckningarna (som alla stallen fick en kopia av då det begav sig) och är helt beredd på att behöva använda det som stöd vid fler konfrontationer. Jag pratade med Sonia i morse också så hon kan vara förberedd om det blir en diskussion. Bad henne däremot att inte ta upp det, utan avvakta ev kommentarer från HENNES mamma...



Nu ser vi fram emot nästa träningstillfälle och då är målet att inte gå av banan... visst!? :D

Det är mest synd om dig eftersom det blev du som fick lida... HON gjorde en vinst eftersom hon slapp vänta den timme som var kvar på vår bokade tid.

Kram!

/A

2009-05-19 @ 10:37:40
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Vonne

Ja nästa gång ska jag bita ihop och inte bete mig som en barnrumpa!;) För hon lär väl dyka upp som vanligt, det var ju inte första gången precis.

2009-05-19 @ 11:15:04
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Anna ☼

Läs din mail! Sandra har skrivit till oss... och ajg har svarat ;)

/A

2009-05-19 @ 11:19:33
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0