Första uppsittningen avklarad!

I torsdags hade jag haft Flisan i två veckor! Och jag red henne första gången hemma, lycka! :)
Jag red med Anna och Zandra på volten en stund, mest i skritt och lite trav. Försökte böja henne lite...jobbigt sa hon, vilket inte är så konstigt eftersom hon inte är i kondition. Efter volten tog vi en skritttur "Kyrkslingan" som vi kallar den, det var soligt och fint en del broms och vi mötte bilar med släp, kördetröskan på åkern...Flisan blev lite stressad men mest tror jag det berodde på att Didden och Zandra var så långt före oss, Flisan gillar Didden. Även om hon blev stressad och ville frammåt så tycker jag hon lyssnade på mig, så det kändes helt ok.
Jag fick känna på två sidor av Flisan i ridningen på samma dag, på volten lite tröttare men arbetsvillig och ute lite mer pigg och frammåt. Är redan sugen på mer.....

Bilden tog Anna!


Efter ridningen blev det även premiärturen in i spolspiltan, läskigt sa Flisan! Men hon gick in och stod still så jag kunde spola av henne, suuuuper duktig!!

Sen vandrade vi tillbaka ut till Ängsholmen (sommarhagen) och alla kompisar, Flisan har alltid bråttom tillbaka till hagen ett gott tecken på att hon trivs där ute. Väl inne i hagen la hon sig och rulla.....

Hon får gå kvar där ute så länge det finns kopisar och vädret tillåter, hon verkar må toppen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, visst har dom det underbart på Ängsan... Hoppas att Vincemt, Berra och Gullan går kvar ett tag till.

2010-08-07 @ 19:54:30
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Sara

Jisses vilket stiligt ekipage!!



Du...jag såg ett par tjusiga bilder på Annas blogg oxå... -asg-

Ni är då för roliga...kallas ni fortfarande för barn??



Kram från Sara

2010-08-08 @ 15:56:48
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Moa.v

e det Miramis som liger ner????? ;P // moa

2010-08-08 @ 19:22:11
Postat av: Vonne

Nej Moa det är ju Flisan! :)

2010-08-08 @ 19:42:48
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0