Finaste Flisan

Var hemma från jobbet idag med, men förkylningen har stannat av iaf. Ingen grinsnuva längre åtminstonne och ingen tandvärk!! Hoppas att tanden  håller sig i skinnet över jul.

Åkte ner till stallet vid halv ett och fixade åt Flisan, var helt solo i stallet och det var rätt skönt även om jag älskar sällskap vanligtvis. Flisan fick sig en ordentlig borstning och lite mys, gick sen upp till volten och tömmkörde henne. Vi börjar verkligen få klämm på det här med tömmkörning, Flisan jobbar jättefint och jag sköter mig riktigt bra :) om man får säga så om sig själv?! Passade som vanligt på att NH-träna lite, och på vägen tillbaka till stallet hade jag långlina på henne och övade följsamhet. Och hon är så duktig, om jag stannar gör hon det, backar jag gör hon det. Om jag bara tar ett steg frammåt gör hon det också, hon följer mitt tempo även om jag tar myrsteg eller springer min finaste häst!!

Efteråt var klockan dags för lunch till Flisan, och för mig var det raka vägen hem och vila soffan!

Dagens bilder!

Inte en bild med öronen frammåt...

Inte lätt att fota och tömmköra samtidigt så hon fick stå still :)



Mums!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är klart att man får ge sig själv en klapp på axeln och säga att man är duktig, vem skulle annars göra det? ;) Hoppas att du kryar på dig ordentligt. Var det idag som du skulle lämna in bilen?

Kram!

2010-12-14 @ 06:36:43
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0