Uppdatering Flisan mm..

Upptäckte att det är en vecka sedan jag skrev här, inte så mycket att berätta alltså. Den här veckan har Zandra stalltjänst på skolan så det blir ingen hopplektion i kväll. Men Zandra var hemma i helgen som var och red ut på Flisan fredag, lördag och söndag. På söndagen red hon på Ängsholmen (sommarhagen) och hoppade diken och jobbade i djupsnön, jobbigt sa Flisan! Jag har tömmkört henne måndag och tisdag på volten och hon är verkligen superfin! I dag tror jag det blir en vilodag för Fliset för jag tänkte måla mitt skåp i stallet, så man kan flytta in och få lite ordning igen. Kanske om tiden räcker till denna vecka åker jag över till Zandra med Flisan så hon får hoppa henne i ridhuset på skolan.

Här om dagen tänkte Flisan bita Anna som gick förbi henne, hmm.. hon brukar markera lite då man drar sadeljorden men annars har jag inte märkt såna tendenser. Hon är väldigt sur i boxen och markerar mot folk som kommer nära, men med mig funkar det bra då jag hanterar henne. Hoppas detta inte blir värre, vill ju inte att hon ska ge sig på någon... 

Kommentarer
Postat av: Anna

ja, men jag var ouppmärksam också. Hade jag inte burit på vatten så hade jag nog sett vad som var i görningen (vill jag tro iaf). Hon har en väldigt stort utrymme för sin egen sfär och inne i boxen är det extra tydligt...

...

Ja en sann energitjuv är hon... Jag orkar inte se mig om över axeln hela tiden. Jag vill ha lugn o ro, trivas och umgås med vänner då jag kommer till stallet... Inte vara rädd för dolkstötar hela tiden.

2010-12-08 @ 17:28:52
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0