Hästen hade verkligen DET!

Sitter här vid köksbordet och klockan är halv fem på morgonen, semester och jag kan inte sova!! Var nämligen och provred en pålle i går tillsammans med Zandra. Vi hade en helt underbar dag och styrde kosan mot Bergvik, ett litet ställe i Söderhamn. Vi hamnade på en urmysig liten gård ute på landet, fantastiska människor med en underbar liten häst.

Flisan som hon kallas är ett varmblodsto född 2005, grundriden i alla tre gångarter och otroligt lyhörd och känslig för ryttaren. Hon försökte verkligen göra "rätt" hela tiden och var hur snäll som helst att rida. Hon var inte i kondition nu eftersom hon bara gått i hage en längre tid, en av anledningarna varför hon säljs är just tidsbrist för henne.
Det var verkligen en upplevelse att rida en så ung häst, och som var så otroligt mjuk och fin i munnen. Jag är inte van att rida så mycket med sätet, man behövde bara sträcka på ryggen så gjorde hon halt.
Hon är tydligen ett riktigt "sto" med mycket humör och kan testa människor en hel del från marken, och då särskilt i boxen. Men hon skötte sig utmärkt då vi var där. Vi lastade henne utan problem och åkte till ett ridhus i närheten och provred, hon var som en filbunke!!

Vi hade jätte trevligt och timmarna flög i väg, vi var inte hemma förrän halv tio på kvällen.

Här kommer lite bilder och en film då Zandra rider henne, jag är inte riktigt bekväm med att visa filmen då jag red ;)










Här har Zandra just satt sig upp och försöker hitta "knapparna"

Kommentarer
Postat av: Elin L

åh gud så fin hon ser ut! :D

2010-07-13 @ 10:02:03
Postat av: Anna

Hon ser jättetrevlig ut! :) Trevligt byggd och fin i hull. Hon ser inte ut som en travare med den korta frisyren både upptill och baktill ;)Får jag se dig rida henne om jag ber snällt? eller få jag vänta till hon står hos oss på Rydbo?;)

Kramen!

2010-07-13 @ 10:26:03
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kan ju inte förmå mitt internet att rassla till så pass att man kan få titta på rörliga bilder så jag får nöja mig med stillbilder... och det må jag säga att hon ser fin ut, snälla ögon. Inte alls "travkantig" om du förstår vad jag menar...



// Sara!!

2010-07-15 @ 23:21:39
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Moa.V

sötnst. åååå jag vil också ha häst ;D

2010-07-23 @ 18:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0