Jag älskar hösten!

Jo det är sant, i alla fall när det är sol och lite små kyligt. Regn och blåst är ju inte så kul, bara om man får sitta inne med tända ljus och mysa med trevligt sällskap.

Hade morgonfodring och utsläpp i stallet i går morse (lördag). Började med att fodra sen tog jag hundarna och gick en långrunda i parken. Jag har sagt det förut men säger det igen, det är en av de vackraste platser jag vet! På våren är det hav av vitsippor, och nu på hösten hav av löv i milijoner färger. Och stigen går längs med vattnet (Kyrkviken) förbi Sundet och bort till Slottet. Det var ganska tidigt så solen hade just gått upp och det var frost i vassen.
Både hundarna och jag älskar att gå där!

Sen var det dags att släppa ut lyckliga hästar i hagen! Min Flisa verkar trivas som fisken i vatten med så många kompisar. Efter utsläpp fixade jag allt i stallet och åkte hem till sonen som precis vaknat. Vi åt frukost tillsammans och ägnade dagen åt att städa och fixa i hans rum, rensade ut gamla leksaker och diverse skräp. Det blev ännu en långrunda med hundarna på em, och då följde sonen med.

På kvällen kom Thommy hem som varit och tävlat och vi spelade spel med Jack. Sen blev det tv med nybakt äppelpaj och vaniljsås.

Här kommer lite bilder från promenaden i parken.












Kommentarer
Postat av: Sara

Underbart!

2010-10-17 @ 22:47:15
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, visst är dom duktiga. Jag är så glad att Elins slit med dressyren äntligen ger henne resultat. Hon såg faktiskt både glad och nöjd ut :)



Såg ditt SMS sent igår kväll och ville inte svara om-ifall-att du låg o sov och att jag skulle väcka dig. Det går ingen nöd på pållarna än om de går kvar ute lite längre. Varre skulle ju ändå bara "stå" och Emellie som kom senare på kvällen behövde inte mocka jätteröriga boxar. Både Moa o Lina var med som hjälpredor. Elin har backup som motsvarar eliten ;) nÄsta gång blir det en LA:1 och final i Haninge om jag minns rätt.

Kram

2010-10-18 @ 08:06:46
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Anna -igen

... jo jag har filmat. Annars satt jag väl inte upprätt nu ;)

2010-10-18 @ 08:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0