Dålig start...

för mig med ridningen i går på Sjöberg. Laddad till tusen skyndade jag mig ut till stallet efter jobbet i går kväll.
Här ska ridas!! tänkte jag, men min häst hade lite andra planer såklart. Första dagen på Sjöberg kanske inte var någon bra dag för mig att rida, Flisan var super pigg och i ridhuset var en snygg kille hon är mycket förtjust i. Han tömmkördes och brallade och gjorde sig till för Flisan, som nappade direkt. Hormonerna sprutar helt enkelt  på henne!

Jag lyckades i alla fall få henne att jobba hyfsat i skritt i båda varven, och en skapling trav i ena varvet. Men när vi kom till trav i högervarvet gick det rent ut sagt skit dåligt, hon hoppade och studsade och jag blev osäker och spänd och förstörde allt som vanligt. tillslut gav jag upp och bad Zandra att rida igenom henne. Zandra fick bråka med henne en stund sen vart hon superfin!

Men jag har absolut inte givit upp, jag ska ta mig igenom det där vilken dag som helst....vänta bara!

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej Vonne, det var ingen dålig start, det vara bara lite oturlig start för dig. Tänk positivt så kommer nästa gång att bli helt kanon :)



Sköt om dig/ er!

Kram

2011-03-08 @ 19:57:48
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0