Med hjärtat i halsgropen..

satt jag påpälsad som om det vore vargavinter i Sjöbergs ridhus i går kväll. Det får jag betala för i dag, förkylnigen är värre och jag håller mig uppe med Ipren.

Varför jag hade hjärtat i halsgropen berodde på Flisan som hade mycket att säga om träningen i går. Missförstå mig inte, hon verkar älska att hoppa men på sina villkor. Hon var inte riktigt lösgjord i går och det gjorde att hon redan vid uppvärmningen protesterade en hel del. Per har väldigt noggranna och långa uppvärmningar innan själva hoppningen börjar. Så det blev mycket hopp och studs innan hon gav sig och blev fin. Och Zandra som oftast sitter rätt säkert i sadeln höll på att åka av ett par gånger. Som mamma och stå och se på är rent plågsamt kan jag säga, jag var nästan på väg ut ur ridhuset ett par gånger. Men Zandra bara ler...

Per tycker Flisan utvecklas fint och att hon verkligen är på G nu, kul att höra någon som tycker det! Han tyckte inte att Zandra hade tid att åka till Norge nu, hon borde vara hemma och trimma häst! :) Och jag kan bara hålla med ;)

Inlindad som jag var blev det inte en ända filmsnutt, jättetrist i dag men jag orkade helt enkelt inte...nästa gång kanske!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jobbigt att vara sjuk :( men kanske inte helt oväntat då Er Herr Son var hemma i förra veckan. Hoppas att du kryar på dig snart. Kram

2011-11-16 @ 07:15:36
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0