Omtummlande helg

Tidigt i fredagsmorse runt klockan sex körde jag mot Arvika, mamma, syrran och brorsan var också med. Min morbror "Jocke" mammas lille-bror skulle begravas. Det var en sorlig men ortoligt fin begravning. Även om anledningen var tragisk så var det jättekul att träffa mina kusiner (Jockes barn) och dom var så glada att vi var där, deras mamma är inte med i bilden så dom är ensamna kvar. På kvällen var vi ute och åt god mat och pratade gamla minnen, mycket trevligt! På lördagsmorgonen återvände vi hem igen.


Eftersom jag åkte till Arvika på fredagen fick jag säga adjö till Gulliver på torsdagskvällen, han är nu såld till en jättefin familj i Finland. Många tårar har det blivit över denna fina lilla ponny som inte ens var min, men man fäster sig vid dem ändå. Han var ju vår lilla prins i stallet.

Här är mina sista bilder på honom

Besiktningen på kliniken


På torsdagskvällen då vi hade vårt sista snack!


Gulliver och Varre sista helgen.

Jag är säker på att han kommer få det kanon i Finlad, men han är saknad hos oss. Nu börjar Anna och Elins resa att finna den rätta hästen, jag önskar dom all lycka till och jag kommer följa den med spänning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0