Motionera mera!

Har blivit mitt nya motto, för det betyder ju att jag kan äta lite mer :) Har just gått en rask promenad på 6,9 km med hundarna, det gjorde att jag förbrukade de kalorier frukosten innehöll. Enkel matte som till och med jag kan förstå ;)

Saken är den att jag kör efter en App i mobilen som heter Shape up roligt och enkelt. Man skriver in vad man väger och vilken målvikt man har så räknar den ut hur många kalorier jag kan äta varje dag. Jag skriver in allt jag äter och all motion jag utövar och ser hela tiden hur jag ligger till. Första veckan gick jag ner 2,4 kg och denna vecka har jag stått still, det är meningen att jag ska tappa ett kilo i veckan så det funkar!!

Superkul sätt att hålla koll och gå ner i vikt, eftersom jag är en mobilnörd ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0